تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي
Windows 8

احتمالا ویندوز 8 مایکروسافت تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. اما بر مبنای آن چه که تا کنون از این ویندوز می دانیم؛ این سیستم عامل می تواند خیلی بهتر از ویندوز 7 باشد



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 22:47
سعيد

تبلت تحت ويندوز 7 - Super pad Tablet



تبلت تحت ويندوز 7 - Super pad Tablet

 دریافت این مقاله به صورت فایل  PDF ترجمه این آگهی به زبان انگلیسی

تبلت پي سي Super pad
سازگار با ويندوز 7
پردازنده : Intel ATOM Processor N455 1.66GHz
حافظه : يک گيگا بايت
هارد ديسک : 32 گيکابايت
صفحه نمايش : 10.1 اينچ
وب کم : 1.3 مگاپيکسل
مجهز به شبکه واير لس
داراي اسپيکر استريو
قيمت : 680000 تومان


 

 



           
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 22:37
سعيد

کمپانی Lenovo، هم اکنون جزو ۳ شرکت بزرگ سازنده قطعات کامپیوتری در دنیا می باشد (رتبه اول و دوم به ترتیب در اختیار HP و Dell است) اکنون تصمیم گرفته است خود را وارد بازار داغ ساخت تبلت ها کند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 22:35
سعيد
 
 

Samsung Series 7 Slate - IFA 2011

صدای ایران: با وجود جنگ بین تبلت های اندرویدی در IFA 2011 سامسونگ این بار یک تبلت قدرتمند و مجهز به ویندوز 7 را عرضه می کند که دیگر با محدودیت های برنامه در اندروید مواجه نشویم. Samsung Series 7 Slate PC یک تبلت با صفحه نمایش 11.6 اینچی و با پردازنده دوهسته ای قدرتمند Intel Core i5-2467M و 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت SSD پرسرعت می باشد که می توانید با اتصال موس و کیبرد بی سیم آن را به یک لپ تاپ بی عیب و نقص تبدیل کنید. اگر به تبلت ها علاقمندید اما نبود برنامه های خاصی از PC در اندروید شما را آزار می دهد این گزینه انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که علاوه بر قابلیت حمل فوق العاده با یک تبلت قدرتمند با ویندوز 7 مواجه هستید. سامسونگ ادعا کرده است که این تبلت شش ساعت عمر باتری در هر شارژ داشته و تنها ظرف 30 ثانیه کاملاً Boot و راه اندازی می شود و همچنین وعده آپدیت به ویندوز 8 پس از عرضه داده شده است.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 22:31
سعيد


 

یک سنت نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:44
سعيد




Apple 

ميوه مورد علاقه استيو جابز مؤسس و بنيانگذار شركت اپل، سيب بود و بنابراين اسم شركتش را نيز اپل (به معني سيب ) گذاشت.


Google

گوگل در رياضي نام عدد بزرگي است كه تشكيل شده است از عدد يك با صد تا صفر جلوي آن. مؤسسين سايت و موتور جستجوي گوگل به شوخي ادعا مي‌كنند كه اين موتور جستجو مي‌تواند اين تعداد اطلاعات (يعني يك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:27
سعيد



 

 
 

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:26
سعيد

 

در حال حاضر استفاده از مودم های wifi به علت قابلیت های زیاد و قیمت مناسبی که دارد بسیار رایج شده است اما با تمام خصوصیات مثبتی که دارد شاید بزرگترین ایراد که بتوان به آن گرفت و کاربران از آن گله مند هستند قدرت سیگنال این نوع مودم ها می باشد.

این مودم ها به طور ایده آل در فضای باز تا شعاع 20 تا 25 متر یا حتی بیشتر را جواب گو هستند ولی تمام استفاده کننده کنندگان از این نوع مودم ها آن را داخل ساختمان استفاده می کنند که در این بین موانعی وجود دارد و اگر حتی در شعاع تحت پوشش مودم هم باشید وجود تنها 2 یا 3 دیوار در این میان قدت سیگنالی که شما در دستگاه مورد نظر دریافت می کنید را پایین خواهد آورد .

اما ما به شما آموزش می دهیم که چطور با یک قوطی نوشابه ساده قدرت سیگنال را در جهت مورد نظر خودتان افزایش دهید و از هدر رفتن سیگنال در تمامی شعاع ها جلوگیری کنید .

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:24
سعيد



ترفند افزایش سرعت انتقال داده در حافظه‌های USB

هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!

 

 

 

تنها کافی است یک فایل آپدیت 350 کیلوبایتی ارائه شده از سوی مایکروسافت را نصب و تنظیماتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را انجام دهید و افزایش سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف کول دیسک ها و حافظه های جانبی به صورت محسوس مشاهده کنید !

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:21
سعيد

نمونه زنده از یک انسان رایانه‌ای

مایکل کروست یکی از اولین نمونه های زنده انسان رایانه ای به شمار می رود که از سال 2001 با استفاده از یک کاشت حلزونی و یک رایانه که در پشت سر وی نصب شده است، می تواند اصوات را بشنود و درک کند. در این راستا، روزنامه لاستمپا مصاحبه ای را با این "سایبروگ" انجام داده است.
"مایکل کروست"، برنامه نویس انفورماتیک، محقق و مولف کتابهایی درباره روابط میان انسان و ماشین با عناوین "نوسازی" و "ذهن جهان گستر" در 7 جولای 2001 درحال رانندگی با یک خودروی کرایه ای در جاده "رنو" واقع در "نوادا" کل شنوایی خود را از دست داد.

مایکل که کم شنوا به دنیا آمده بود، همیشه از دستگاههای سمعک استفاده می کرد و می توانست بعضی از اجزای جملات تلفظ شده توسط دیگران را درک کند. علاوه بر این، برای بازسازی کلام از روش لبخوانی کلمات استفاده می کرد.

پس از دست رفتن کامل شنوایی پیوند یک پروتز کاشت حلزونی و یک رایانه کاشته شده در پشت سر توانست زندگی این برنامه نویس رایانه ای را کاملاً تغییر دهد.

در تفاوت با سمعکهای رایج، این کاشت حلزونی می تواند به طور مکانیکی تمام اصوات را به مغز ارسال کند، اما آواهایی که به مغز می رسند بدون معنی باقی می مانند.

این دستگاه کاشتنی از یک بخش خارجی و یک بخش داخلی تشکیل شده است. بخش خارجی در واقع یک دستگاه پردازشگر زبان است که در پشت گوش قرار می گیرد و دارای میکروفنی است که آواها را دریافت کرده و آنها را به سیگنالهای دیجیتالی تبدیل می کند.

سپس این سیگنالها را به یک قرقره ارسال می کند و از طریق آن به بخش داخلی متصل می شود. قرقره با عبور از پرده صماخ، سیگنالهای دیجیتالی را به یک دستگاه گیرنده می فرستند. در گیرنده، سیگنالهای دیجیتالی به سیگنالهای الکتریکی تبدیل شده و از طریق یک سیم دارای الکترود به رشته های عصب آکوستیک در حلزون گوش ارسال می شوند.

سیگنالهایی که از این تحریک ساخته می شوند به مراکز شنوایی مغز می رسند و در آنجا به صورت آوا تشخیص داده می شوند. به این ترتیب، مایکل کروست ابتدا کلمات را می شنود و بعد معانی آنها را درک می کند.

به دلیل استفاده از این ابزار فناورانه پیچیده، این نویسنده و برنامه نویس آمریکایی خود را یک "سایبورگ" معرفی می کند.
سایبورگ که با عنوان "ارگانیسم سایبرنتیک" نیز شناخته می شود به جانداری گفته می شود که از بخشهای بیولوژیکی و مصنوعی (الکترونیکی، مکانیکی و یا روباتیک) برخوردار است.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:18
سعيد

 

همواره از سال‌ها پیش یعنی درست زمانی که ویندوز ایکس‌پی محبوب، در اکتبر سال ۲۰۰۱ برای اولین بار قلب رایانه‌های ما را تسخیر کرد، تصویر پشت صحنه یا همان والپیپر پیش‌فرض ویندوز که چمنزاری سبز با آسمانی آبی و چند تکه ابر را نشان می‌داد توجه ما را به خود جلب کرده است.

گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

چاک اوریر نام عکاس این تصویر است که پس از مدتی و هنگامی که از سوی مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه ویندوز ایکس‌پی مورد استفاده قرار گرفت، عنوان پربیننده‌ترین تصویر جهان را به خود اختصاص داد. اما داستان این عکس روایتی جالب‌تر است.
اوریر در این خصوص می‌گوید که وی در سالی که این تصویر را عکسبرداری کرده هفته‌ای چند بار از این مسیر عبور می‌کرده است اما هنگامی که در ماه ژانویه و برای دیدن دوست‌دختر خود از این مسیر در حال عبور بوده با این منظره در منطقه سونوما در ناپا در ایالت کالیفرنیای شمالی روبرو شده است.


بسیاری از مردم وقتی منظره‌ای زیبا را می‌بینند تنها به تحسین آن می‌پردازند و عده‌ کمی وجود دارند که ایستاده و از این گونه مناظر عکسبرداری کنند اما عکاس سابق مجله نشنال جئوگرافیک با دیدن چمن‌های سبز و آسمان آبی و نور خورشید شفاف و تکه ابرهای موجود در آسمان آنقدر مدهوش شده بود که بلافاصله دوربین خود را به کار بیندازد.
با اینکه چندین سال از انتخاب این تصویر از سوی مهندسان مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه پیش‌فرض ویندوز ایکس‌پی می‌گذرد ااما هنوز این عکاس ۶۹ ساله بر محرمانه بودن مبلغ قرارداد منعقد شده میان او و مایکروسافت پایبند است و البته قیمت آن چندان هم مهم نیست چرا که هنوز گزارش‌ها این تصویر را گران‌قیمت‌ترین تصویر عکاسی شده در جهان می‌دانند.

 



           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:16
سعيد

 

بازی حبابها در پوسته زمین

 

زمینشناسان با نقشهبرداری تا عمق 1500 کیلومتری زیر پوسته زمین، ساختارهای حبابمانندی را در گوشته زمین پیدا کرده اند که عامل اصلی تشکیل جزایر آتشفشانی اقیانوس آرام مانند هاوایی هستند

 

تصاویری که زمینشناسان به تازگی از بستر اقیانوس در زیر جزایر هاوایی گرفتهاند، بهترین تصاویر از حبابهای سنگهای داغی است که از اعماق پوسته زمین بالا میآید و در نهایت از آتشفشانهای جزایر هاوایی فوران میکند.

 

به گزارش نیچر، این پژوهش، که به سرپرستی سیسیلی ولف، زمینشناس در دانشگاه هاواییانجام گرفته است، ساختار این حباب را تا عمق حد

ادامه مطلب ...

           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:1
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.