تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

            

                                          

 

 

شما سراغ تعمیر گجت هایتان می روید؟ چقدر در این کار مهارت دارید؟ بعضی از گجت ها را به راحتی می توان باز و تعمیر کرد و برخی دیگر در این مورد اصلا با مشتری راحت نبوده اند. معمولا کمتر پیش می آید که بتوانیم به درون یک تبلت نگاهی بیاندازیم. حالا که آی پد جدید وارد بازار شده، سایت iFixit به سراغ اش رفته و آن را باز کرده است.

البته این کاری نیست که بخواهید خودتان امتحان اش کنید، مگر اینکه بخواهید با تبلت تان خداحافظی کنید. بنابراین این تصاویر احتمالا تنها شانس تان برای دیدن درون آن خواهد بود! پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا ببینید درون شکم یک تبلت چه می گذرد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:اي پد, آي پد, موبايل,گوشي , :: 12:21
سعيد

 به گزارش وین بتا، طی هفته ی گذشته نگارش جدید ویندوز ۸ (Consumer Preview) توسط مایکروسافت برای دانلود ارائه شد، تا بدین ترتیب تمامی علاقه مندان شانس این را داشته باشند یکی از مهمترین سیستم عامل های مایکروسافت از زمان انتشار ویندوز ۹۵ تاکنون را تجربه نمایند.

ویندوز ۸، سیستم عاملی است که حداقل از نظر محیط ظاهری، انقلابی می باشد.  

با توجه به آنکه ویندوز ۸ مجهز به محیط بصری پیشرفته Metro می باشد، روش سنتی موس و دسکتاپ کنار گذاشته شده است و بجای آن لمس انگشت ها و محیط های پویا جایگزین شده اند.

 

 

 



           
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:تبلت ,موبايل,گوشي,, :: 12:3
سعيد

 به گزارش مهر، CeBit بزرگترین نمایشگاه بین المللی رایانه است که همه ساله صدها هزار بازدیدکننده را از سراسر دنیا به هانوفر آلمان جذب می کند.

سبیت 2012 که 6 مارس آغاز شد و شنبه 10 مارس به کار خود پایان داد شاهد دستاوردهای نوینی از دنیای فناوری اطلاعات، تجهیزات رایانه ای و گجتها است که در ادامه به معرفی جذاب ترین آنها می پردازیم:

 

 


صفحه کلید رایانه ای ایسوس (Asus Keyboard PC) - نام این گجت گویای ماهیت آن است. این محصول، یک صفحه کلید مجهز به رایانه است که با یک نمایشگر لمسی کوچک 5 اینچی کامل می شود و امکان کار در زمان حرکت را فراهم می کند.

این صفحه کلید که در دو نسخه سیمی و بدون سیم عرضه می شود، مجهز به یک تراشه 1.6 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه رم، 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی، اتصالات "وای- فای" و بلوتوث، پورتهای "یو. اس. بی"، HDMI و "وی. جی. ای" است.


 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 13:35
سعيد
           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:6
سعيد

دو روز از ارایه ویندوز 8 نسخه بتا گذشته است. آیا شما سراغ امتحان جدید ترین نسخه ویندوز رفته اید؟ البته هر کسی حاضر به نصب یک سیستم عامل در وضعیت آزمایشی نمی شود، اما یکی از سوالات مهم، حداقل های سخت افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 8 بتا است.

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:4
سعيد

اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار ، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.

حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.

آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAA است.

به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟



           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:3
سعيد

مایکروسافت هم اکنون هر ثانیه هفت نسخه از ویندوز7 می فروشد و حسابی سر حال و خوشحال است. اما این دلیل نمی شود که برای آینده برنامه نداشته باشد و به ویندوز بعدی فکر نکند. از حالا شایعاتی درباره ویندوز8 این شرکت به گوش می رسد و مثل اینکه برخی مدارک و اسناد مربوط به آن هم لو رفته است. البته هنوز چیز زیادی از آن نمی دانیم. اما مثل اینکه قرار است تم های خیلی بهتری داشته باشد، زمان بالا آمدن سیسم و خروج از حالت اسلیپ بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تقریبا آنی شود.

 

از دیگر قابلیت های این سیستم عامل به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3‪.‬0 و بلوتوث ۳، رمزگذاری کامل هارددیسک، حساسیت نسبت به نور محیط و تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن اشاره می کنند. اگر چه قبل از این شرکت هایی مانند اچ پی و آسوس هم از فناوری تشخیص چهره در محصولات شان استفاده کرده اند، اما باید منتظر ماند تا ببینیم شرکت ابداع کننده کینکت این کار را چگونه انجام می دهد.

 

مثل اینکه مایکروسافت قصد دارد به همراه این محصولش، سخت افزاری را هم ویژه آن ارئه کند. این سخت افزار احتمالا چیزی شبیه تصویر اصلی مطلب خواهد بود و «Lap PC» نامیده خواهد شد. شرکت ویرجین هم قرار است سرویس WiFi ویژه ای برای این محصول به بازار بفرستد.

 

 



ادامه مطلب ...


           
جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 19:31
سعيد

پاناسونیک تلویزیون های LED و پلاسمای 2012 خود را معرفی کرد. ظاهر تلویزیون های 2012 پاناسونیک نسبت به مدل های قبل ظریف تر شده و Border Less یا بدون لبه هستند؛ علاوه بر ظاهر، کیفیت تصویر این تلویزیون ها نیز بهبود یافته است.

اکثر پلاسما های پاناسونیک 65 اینچ به بالا و اکثر LED های آن 55 اینچ به بالا هستند. جالب است بدانید پاناسونیک از هر دو تکنولوژی Active Shutter و Passive برای نمایش تصاویر سه بعدی در این تلویزیون ها بهره برده است و می توانید بنا بر سلیقه خود، یکی از مدل های Active 3D یا Passive 3D را خریداری کنید. در ادامه تصاویر، مشخصات و امکانات کلی مدل های VT50، GT50، ST50، WT50، DT50 و چند مدل جذاب دیگر را مشاهده می کنید.

panasonicpress2012-4

تلویزیون های جدید پاناسونیک بر خلاف مدل های قبلی طراحی باریک تر و زیبایی دارند که با ظاهر خانه های مدرن کاملا همخوانی دارد. ضمنا همه تلویزیون های جدید این شرکت به جز یک مدل، قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را دارن

پاناسونیک، پلاسماهای زیادی را معرفی کرده ولی VT50 سردمدار و برترین مدل در بین آنهاست. پلاسماهای VT50 و GT50 هر دو 2500 هرتز بوده و مجهز به فناوری پخش تصاویر سه بعدی می باشند. بیشتر پلاسماهای پاناسونیک در سایز های بالای 65 تولید خواهند شد و همچنین مشکلی در مورد رفلکس نور در نمایشگر آنها در طول روز مشاهده نخواهید کرد.

اما بهترین مدل LED های پاناسونیک WT50 و DT50 می باشند که مجهز به پنل IPS با زاویه دید گسترده بوده و از تکنولوژی Active Shutter برای پخش تصاویر سه بعدی بهره می برند. پاناسونیک همچنین دو مدل تلویزیون LED به نام های ET5 و ET50 با تکنولوژی Passive 3D (عینک ارزان و سبک برای سه بعدی) معرفی کرده است.

برخی از تلویزیون های پاناسونیک مجهز به پردازنده دو هسته ای می باشند. وجود این پردازنده دو هسته ای باعث می شود تلویزیون قابلیت انجام دوکار همزمان را داشته باشد. به طور مثال می توانید زمانی که در حال مشاهده تلویزیون هستید، در قسمت چپ یار راست تصویر، بازی کنید یا از اینترنت تلویزیون استفاده کنید.

یک لوح لمسی که ظاهر آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به عنوان ریموت کنترل با بعضی از تلویزیون های هوشمند و پیشرفته پاناسونیک عرضه می شود. اکنون نوبت به معرفی برترین مدل های پاناسونیک می رسد.

panasonicsmart2012-4



           
جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 19:30
سعيد

مايکروسافت كه در همايش D۹ به طور رسمي از نسخه بعدي ويندوز( ويندوز ۸) پرده‌برداري کرد، در نمايشگاه Computex به معرفي بيش‌تر اين ويندوز پرداخت.

استيون سينوفسكي، رييس بخش ويندوز در مايکروسافت در کاليفرنيا، در اين همايش از ويندوز ۸ رونمايي کرد و درباره قابليت‌هاي جديد ويندوز صحبت كرد.

مايکروسافت در Computex ۲۰۱۱ نمايشي از ويندوز جديدش با تمام جزئيات براي مشترکانش برگزار كرد. در اين کنفرانس قابليت‌هاي واسط کاربري جديد مخصوص تبلت نمايش داده شد كه در اين پيش نمايش، سخت‌افزارهاي واقعي از سازندگان مختلف نمايش داده شد که براي مايکروسافت و ويندوزش آماده شده‌اند.



           
جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 19:29
سعيد


پس از موفقیت ویندوز ۷ و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز ۸ مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز ۸ پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز ۸ را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز ۸ به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز ۷ نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز ۸ را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده ۱ گیگاهرتزی، رم ۱ گیگابایتی برای ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایتی براامکانات بهره مند هستند.

 

ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تس5 ويــندوز 8 نســخه BETAت ها همه موفقیت آمیز بوده است. تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است. در یک جمله می توان ویندوز ۸ را ویندوزی با سرعت و کیفیت بسیار بالا، امکانات و قابلیت های بیشتر نسبت به ویندوز ۷ و البته با نمایی دلپذیرتر در نظر گرفت.

گستردگی امکانات شبکه ای، سازگاری با بلوتوث ۳ و USB3 ، قابلیت شناسایی کاربر از طریق چهره وی و دریافت فرامین با تماس دست و سرعت بسیار سریع از جمله ویژگی های مهم ویندوز ۸ است.

ویندوز ۸ همچنین از شیوه های جدید نمایش اطلاعات پشتیبانی کرده است که از جمله آنها می توان به نمایش سه بعدی اطلاعات به صورت بی سیم و سازگاری با استاندارد HDTV اشاره کرد.

ویندوز ۸ نسبت به ویندوز ۷ بسیار سریع تر و راحت تر نصب می شود و انتقال فایل ها و پوشه ها بسیار سریع تر صورت می گیرد و مراحل نصب نیز ساده و کم کلیک طراحی شده است. در واقع آپدیت به ویندوز جدید در مقایسه با ویندوز ۷ حدود ۸۰ درصد سریع تر انجام می شود.




ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 20:8
سعيد
           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:26
سعيد

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونتهای مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل میکنید، خواهید دید که تمام فونت هایتان به هم ریخته است.
حتمأ میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کردهاید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونتها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟
راه حل درستیست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت ها بدون استفاده از راه های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد ، البته به وسیله Microsoft Word 2007!



برای این کار:
بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونتهای مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint ، بر روی گوی دایرهای شکل نرم افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.
اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.
در پنجرهای که باز میشود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document ، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.
با انتخاب این گزینه تمام قلمهای به کار رفته در متن شما هنگام ذخیرهسازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشود.

توجه کنید که در این بخش گزینهای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلمهای پیشفرض سیستمی نیز به فایل، میچسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد میشود.



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:23
سعيد

شنیدین میگن دروغ گو، طمع کارو گول می زنه حالا حکایت منه

چند روز پیش یه ایمیل اومد که واسم اومد که وی پی ان سالی 2000 تومن
اینم ایمیلش:

 

با سلام گروه ایران وی پی ان به مناسبت افتتاح سرور های جدید خود اقدام به عرضه اکانت سالیانه به قیمت 2000 تومان  کرده است.ایران وی پی ان مجهز به 16  سرور در سراسر دنیا میباشد.در صورت تمایل به خرید از راهنمای زیر استفاده کنید.لازم بذکر است که ایران وی پی ان به هیچ کشور یا گرایش سیاسی وابستگی ندارد لذا خواهشمند است از این سرویس استفاده ناشایست نفرمایید.  راهنمای خرید:(مربوط به اکانت های سالیانه 2000 تومان).  یک-بر روی لینک زیر کلیلک کنید    http://speedyvpn.co.de دو-بر روی پکیچ مورد نظر کلیلک کنید( در حال حاضر فقط پکیج سالیانه 2000 تومان موجود میباشد) به صفحه ورود اطلاعات هدایت میشوید.  سوم-آدرس ایمیل خود را وارد کرده و بر روی پرداخت کلیلک کنید.لازم بذکر است برای جلوگیری از مشکلات قانونی خرید شما به عنوان خرید شارژ 2000 تومانی ایرانسل ثبت میگردد. چهارم-پس از به اتمام رسیدن پرداخت منتظر ایمیل ما باشید.ساخت اکانت و ارسال آن 12 الی 24 ساعت زمان می برد. پنجم-پس از دریافت اکانت و مشخصات اکانت میتوانید از طریق آی دی های زیر با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید.  Y! ID: Speedyvpn4 Y! ID:Speedyvpn3    تیم فروش و بازاریابی ایران وی پی ان   EmailAddress:Iranvpnsell@yahoo.com  Website:http://speedyvpn.co.de
 
نتیجه این شد که روش کلیک کردمو رفت به سایت زیر که می بینین
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:19
سعيد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:1
سعيد

مقایسه تصویری و بامزه مرورگرهای وب از دید افراد مختلف



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:1
سعيد

 

 


تفنگ لیزری Hasbaro: مغز این تفنگ لیزری یک دستگاه آیفون یا آیپاد است که به عنوان چشم بازیکن و نشان دهنده مسیر وی عمل می‌کند. نمایشگر روی صفحه نمایش این ابزار مگسک تفنگ، اهداف، و موقعیت راداری دشمنان را در فاصله 80 متری نشان می‌دهد. 24 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند این بازی را انجام دهند.


ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 14:58
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.