تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 15:4
سعيد

gsmarena 0014 برای یک روز، گوگل کروم بالاتر از اینترنت اکسپلورر

از زمان عرضه اولین نسخه مرورگر گوگل کروم در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸، گوگل کروم خیلی سریع تبدیل به یکی از محبوب ترین مرورگرها در بین کاربران شد و در همان سال های اولیه خود را به عنوان رقیبی جدی برای اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس و اپرا معرفی کرد. در طول این مدت گوگل کروم با استفاده از تمامی قدرت گوگل که یکی از قدرتمند ترین و بدون شک مهم ترین شرکت دنیا برای کاربران است استفاده کرد تا با استفاده از تبلیغات ویدیویی، تبلیغات در یوتیوب و البته در مورد جستجوی محبوب گوگل خود را به کاربران معرفی کند.

برای دیدن نمونه ای از تبلیغات گوگل میتوانید از طریق موزیلا فایرفاکس به Google.com بروید و اگر با حساب گوگل خود وارد شده اید از آن خارج شوید تا تبلیغات گوگل کروم را در گوشه سمت راست بالا ببینید. به هر صورت به نظر میرسد تبلیغات گوگل کاملا موفق و موثر بوده است. بر اساس آخرین گزارش StatCounter، گوگل کروم برای یک روز تبدیل به محبوب ترین مروگر دنیا شده است. بله درست است! این بدان معنا است که اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت برای یک روز جایگاهی را که همیشه در اختیار داشت از دست داده است و به نظر میرسد دیر یا زود جایگاهش را برای همیشه از دست خواهد داد. موضوعی که شاید چند سال پیش هیچ کسی نمیتوانست آن را پیش بینی کند و این روز را ببیند.

بر اساس اطلاعاتی که StatCounter منتشر کرده است، اینترنت اکسپلورر در جریان آخر هفته تعداد بسیاری از کاربران خود را از دست میدهد یعنی دقیقا زمانی که کارمندان در دفاتر خود نبوده اند و از کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود استفاده کرده اند تا به گردش در دنیای وب بپردازند. تاثیر این موضوع به اندازه ای بود که گوگل بتواند به تنهایی برنده این بازی باشد. یکشنبه گذشته (۱۸ مارس) بیشترین جهش برای گوگل کروم بود تا به مرز ۳۲.۷% از سهم بازار مرورگر ها برسد. این در حالی است که اینترنت اکسپلورر سهمی ۳۲.۵% داشته است. اختلاف زیاد نیست اما به اندازه کافی مهم بوده است که مایکروسافت، گوگل و اکثر کاربران را سوپرایز کند. اینترنت اکسپلورر در روز بعد یعنی دوشنبه ۱۹ مارس به جایگاه قبلی خود با ۳۵% بازگشت، در حالی که سهم گوگل کروم هم به ۳۰% کاهش پیدا کرد.

 برای یک روز، گوگل کروم بالاتر از اینترنت اکسپلورر

بدون شک جدا از تبلیغات و سرمایه گذاری های گوگل برای مرورگر کروم، خود گوگل کروم نیز به اندازه کافی مرورگری عالی و کاربر پسند نشان داده است که باعث شده است امروزه شاهد چنین موفقیت هایی باشد. در زیر به تعداد و زمان بخشی از موفقیت هایی که گوگل کروم به دست آورده اشاره شده است :

- اولین نسخه بتایی که از این مرورگر منتشر شد حدود ۱% از کاربران از آن استفاده کردند.
- در آگوست ۲۰۰۹ یعنی کمتر از ۱ سال از انتشار اولین نسخه گوگل کروم تعداد کاربران این مرورگر از سافاری و اپرا بیشتر میباشد (۳.۳۸% در مقابل ۳.۲۵% و ۲.۶۷%).
- از ژانویه ۲۰۱۰ تعداد کاربران گوگل کروم به تنهایی بیشتر از مجموع ۲ مرورگر سافاری و اپرا میباشد.(۶.۰۴% در مقابل ۳.۷۶% + ۲.۰۰%).
- در آگوست ۲۰۱۰ سهم گوگل کروم از ۱۰% گذشت (۱۰.۷۶%).
- از نوامبر گذاشته تعداد کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنند بیشتر از مرورگر موزیلا فایرفاکس میباشد (۲۵.۶۹% در مقابل ۲۵.۲۳%).
- در ۳۰ روز گذشته گوگل کروم سهمی بیش از ۳۰% کاربران را به خود اختصاص داده است.
- در تاریخ ۱۸ مارس گوگل کروم مجبوب ترین مرورگر دنیا بود.

به نظر شما دلیل اصلی این موفقیت ها چه بوده است؟ دلیل اصلی آن را تبلیغات زیاد گوگل میدانید یا قابلیت ها، سرعت و کارایی خود مرورگر دلیل آن بوده است؟



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:58
سعيد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.