تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

اگر فکر می‌کنید مبلغ حدود ۷ ملیون تومان برای دوربینی مانند Nikon D800 با امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد زیاد است، شاید برایتان عجیب باشد که کسی برای یک دوربین غیر دیجیتال چیزی حدود ۵ ملیارد تومان می‌پردازد!

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دوربین دیجیتال، گرانقیمت‌ترین دوربین جهان دیروز به فروش رسید: یک لایکا سری ۰ که در سال ۱۹۲۳ ساخته شده و نخستین دوربین کامپکت ۳۵ میلی‌متریست.

1x1.trans گرانقیمت‌ترین دوربین جهان به فروش رسیداین دوربین در یک حراجی در شهر وین با قیمتی برابر ۲٫۱۶ ملیون یورو (۲٫۸ میلون دلار) به فروش رفت و لقب گرانترین دوربین جهان را از آن خود کرد.

این دوربین یکی از ۲۵ مدل ساخته شده در آن دوره است که تا کنون تنها ۱۲ عدد از آنها باقی مانده‌اند.

قیمت پایه برای شروع حراجی ۳۹۰ هزار دلار بوده که در عرض ۴ دقیقه به این قیمت باورنکردنی به یک شخص ناشناس فروخته می‌شود.

جالب اینجاست که رکورد قبلی نیز از آن یکی از دوربین‌های سری ۰ لایکا بوده است که آن نیز به قیمت ۱٫۷ میلیون دلار به فروش رفته بود.



           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:38
سعيد


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 15:1
سعيد


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:56
سعيد

 عرضه کینکت برای ویندوز 1.5 در ماه May

دیروز شرکت مایکروسافت جزئیات جالبی از پروژه کینکت برای ویندوز خود را منتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در وبلاگ رسمی آن، کینکت برای ویندوز در ۱۹ کشور و در ماههای آینده عرضه خواهد شد. این کشورها شامل هنگ کنگ، کره جنوبی، تایوان، اتریش، بلژیک، برزیل، دانمارک، فنلاند، هند، هلند، نروژ، پرتغال، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سوئد، سوئیس و امارات متحده عربی هستند.

همچنین برای افزایش دسترسی به دستگاه، مایکروسافت نسخه ۱.۵ نرم افزار کینکت برای مایکروسافت را منتشر می کند. یکی دیگر از ویژگی های آن قابلیت ردیابی اسکلتی “seated” یا “۱۰-join” است که به کینکت اجازه ردیابی سر، گردن و بازوهای یک کاربر نشسته یا ایستاده در دو حالت پیش فرض و حالت نزدیک را می دهد.

زبان های جدید فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی نیز به قابلیت تشخیص گفتاری آن اضافه شده است. جزئیات بیشتر در مورد کینکت برای ویندوز ۱.۵ در آینده منتشر خواهد، اما می توان انتظار داشت که در اواخر ماه May عرضه شود.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:52
سعيد

Sony Vaio Q is world’s smallest ultrabook کوچکترین الترابوک دنیا سونی VAIO Q

شرکت سونی الترابوک جدید خود را به نام SONY VAIO Q معرفی کرد. چیزی که این الترابوک را متمایز از بقیه می کند علاوه بر مشخصات فوق العاده ای که دارد این است که اندازه آن باور نکردنی است. این الترابوک با صفحه نمایش ۱.۲۵ * ۰.۷۵ فول اچ دی دارای تکنولوژی ۱۰۸۰p LED با نور پشت صفحه (Back Light) می باشد. کارت گرافیک بکار گرفته شده این الترابوک ۱GB AMD Radeon HD 6650M می باشد که واقعا رویا های شما را می سازد. کیفیت تصویری شفاف که بازی هایی با گرافیک بالا را ممکن می سازد. این تنها نکته این کارت گرافیک نیست و آنچه اهمیت زیادی دارد آن است که شما تصویری ۳ بعدی را پیش رو خواهید داشت که لذتی وصف ناپذیر را برایتان به ارمغان می آورد.

 

      




ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:34
سعيد

 به گزارش مهر، CeBit بزرگترین نمایشگاه بین المللی رایانه است که همه ساله صدها هزار بازدیدکننده را از سراسر دنیا به هانوفر آلمان جذب می کند.

سبیت 2012 که 6 مارس آغاز شد و شنبه 10 مارس به کار خود پایان داد شاهد دستاوردهای نوینی از دنیای فناوری اطلاعات، تجهیزات رایانه ای و گجتها است که در ادامه به معرفی جذاب ترین آنها می پردازیم:

 

 


صفحه کلید رایانه ای ایسوس (Asus Keyboard PC) - نام این گجت گویای ماهیت آن است. این محصول، یک صفحه کلید مجهز به رایانه است که با یک نمایشگر لمسی کوچک 5 اینچی کامل می شود و امکان کار در زمان حرکت را فراهم می کند.

این صفحه کلید که در دو نسخه سیمی و بدون سیم عرضه می شود، مجهز به یک تراشه 1.6 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه رم، 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی، اتصالات "وای- فای" و بلوتوث، پورتهای "یو. اس. بی"، HDMI و "وی. جی. ای" است.


 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 13:35
سعيد
           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:6
سعيد

پاناسونیک تلویزیون های LED و پلاسمای 2012 خود را معرفی کرد. ظاهر تلویزیون های 2012 پاناسونیک نسبت به مدل های قبل ظریف تر شده و Border Less یا بدون لبه هستند؛ علاوه بر ظاهر، کیفیت تصویر این تلویزیون ها نیز بهبود یافته است.

اکثر پلاسما های پاناسونیک 65 اینچ به بالا و اکثر LED های آن 55 اینچ به بالا هستند. جالب است بدانید پاناسونیک از هر دو تکنولوژی Active Shutter و Passive برای نمایش تصاویر سه بعدی در این تلویزیون ها بهره برده است و می توانید بنا بر سلیقه خود، یکی از مدل های Active 3D یا Passive 3D را خریداری کنید. در ادامه تصاویر، مشخصات و امکانات کلی مدل های VT50، GT50، ST50، WT50، DT50 و چند مدل جذاب دیگر را مشاهده می کنید.

panasonicpress2012-4

تلویزیون های جدید پاناسونیک بر خلاف مدل های قبلی طراحی باریک تر و زیبایی دارند که با ظاهر خانه های مدرن کاملا همخوانی دارد. ضمنا همه تلویزیون های جدید این شرکت به جز یک مدل، قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را دارن

پاناسونیک، پلاسماهای زیادی را معرفی کرده ولی VT50 سردمدار و برترین مدل در بین آنهاست. پلاسماهای VT50 و GT50 هر دو 2500 هرتز بوده و مجهز به فناوری پخش تصاویر سه بعدی می باشند. بیشتر پلاسماهای پاناسونیک در سایز های بالای 65 تولید خواهند شد و همچنین مشکلی در مورد رفلکس نور در نمایشگر آنها در طول روز مشاهده نخواهید کرد.

اما بهترین مدل LED های پاناسونیک WT50 و DT50 می باشند که مجهز به پنل IPS با زاویه دید گسترده بوده و از تکنولوژی Active Shutter برای پخش تصاویر سه بعدی بهره می برند. پاناسونیک همچنین دو مدل تلویزیون LED به نام های ET5 و ET50 با تکنولوژی Passive 3D (عینک ارزان و سبک برای سه بعدی) معرفی کرده است.

برخی از تلویزیون های پاناسونیک مجهز به پردازنده دو هسته ای می باشند. وجود این پردازنده دو هسته ای باعث می شود تلویزیون قابلیت انجام دوکار همزمان را داشته باشد. به طور مثال می توانید زمانی که در حال مشاهده تلویزیون هستید، در قسمت چپ یار راست تصویر، بازی کنید یا از اینترنت تلویزیون استفاده کنید.

یک لوح لمسی که ظاهر آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به عنوان ریموت کنترل با بعضی از تلویزیون های هوشمند و پیشرفته پاناسونیک عرضه می شود. اکنون نوبت به معرفی برترین مدل های پاناسونیک می رسد.

panasonicsmart2012-4



           
جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 19:30
سعيد
           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:26
سعيد

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزارهای آفیس مثل MS Word و MS PowerPoint فایلی را ایجاد کرده اید و سپس با فونتهای مختلف متن خود را تایپ نموده اید، اما وقتی آن را برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگری منتقل میکنید، خواهید دید که تمام فونت هایتان به هم ریخته است.
حتمأ میدانید که این موضوع به خاطر آن است که شما بر روی کامپیوترتان از فونتی استفاده کردهاید که بر روی سیستم دوم وجود ندارد! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از آنها این است که از فایل خود خروجی PDF بگیریم یا از صفحه متن عکس بگیریم. اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم بر روی کامپیوتر دوم این فایل را ویرایش کنیم چه؟ فونتها را با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟
راه حل درستیست اما این کار کمی وقتگیر است! اما راه بهتری به وسیله Office 2007 امکان پذیر شده است! در این ترفند نحوه حفظ ثبات فونت ها بدون استفاده از راه های پیچیده را به شما معرفی خواهیم کرد ، البته به وسیله Microsoft Word 2007!



برای این کار:
بعد از اینکه متن خود را تایپ کردید و در آن از فونتهای مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint ، بر روی گوی دایرهای شکل نرم افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.
اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Word Options کلیک کنید.
در پنجرهای که باز میشود، از قسمت Save در بخش Preserve fidelity when sharing this document ، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.
با انتخاب این گزینه تمام قلمهای به کار رفته در متن شما هنگام ذخیرهسازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده میشود.

توجه کنید که در این بخش گزینهای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلمهای پیشفرض سیستمی نیز به فایل، میچسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد میشود.



           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:23
سعيد

شنیدین میگن دروغ گو، طمع کارو گول می زنه حالا حکایت منه

چند روز پیش یه ایمیل اومد که واسم اومد که وی پی ان سالی 2000 تومن
اینم ایمیلش:

 

با سلام گروه ایران وی پی ان به مناسبت افتتاح سرور های جدید خود اقدام به عرضه اکانت سالیانه به قیمت 2000 تومان  کرده است.ایران وی پی ان مجهز به 16  سرور در سراسر دنیا میباشد.در صورت تمایل به خرید از راهنمای زیر استفاده کنید.لازم بذکر است که ایران وی پی ان به هیچ کشور یا گرایش سیاسی وابستگی ندارد لذا خواهشمند است از این سرویس استفاده ناشایست نفرمایید.  راهنمای خرید:(مربوط به اکانت های سالیانه 2000 تومان).  یک-بر روی لینک زیر کلیلک کنید    http://speedyvpn.co.de دو-بر روی پکیچ مورد نظر کلیلک کنید( در حال حاضر فقط پکیج سالیانه 2000 تومان موجود میباشد) به صفحه ورود اطلاعات هدایت میشوید.  سوم-آدرس ایمیل خود را وارد کرده و بر روی پرداخت کلیلک کنید.لازم بذکر است برای جلوگیری از مشکلات قانونی خرید شما به عنوان خرید شارژ 2000 تومانی ایرانسل ثبت میگردد. چهارم-پس از به اتمام رسیدن پرداخت منتظر ایمیل ما باشید.ساخت اکانت و ارسال آن 12 الی 24 ساعت زمان می برد. پنجم-پس از دریافت اکانت و مشخصات اکانت میتوانید از طریق آی دی های زیر با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید.  Y! ID: Speedyvpn4 Y! ID:Speedyvpn3    تیم فروش و بازاریابی ایران وی پی ان   EmailAddress:Iranvpnsell@yahoo.com  Website:http://speedyvpn.co.de
 
نتیجه این شد که روش کلیک کردمو رفت به سایت زیر که می بینین
 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:19
سعيد

مقایسه تصویری و بامزه مرورگرهای وب از دید افراد مختلف



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, :: 15:1
سعيد

 

همواره از سال‌ها پیش یعنی درست زمانی که ویندوز ایکس‌پی محبوب، در اکتبر سال ۲۰۰۱ برای اولین بار قلب رایانه‌های ما را تسخیر کرد، تصویر پشت صحنه یا همان والپیپر پیش‌فرض ویندوز که چمنزاری سبز با آسمانی آبی و چند تکه ابر را نشان می‌داد توجه ما را به خود جلب کرده است.

گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

چاک اوریر نام عکاس این تصویر است که پس از مدتی و هنگامی که از سوی مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه ویندوز ایکس‌پی مورد استفاده قرار گرفت، عنوان پربیننده‌ترین تصویر جهان را به خود اختصاص داد. اما داستان این عکس روایتی جالب‌تر است.
اوریر در این خصوص می‌گوید که وی در سالی که این تصویر را عکسبرداری کرده هفته‌ای چند بار از این مسیر عبور می‌کرده است اما هنگامی که در ماه ژانویه و برای دیدن دوست‌دختر خود از این مسیر در حال عبور بوده با این منظره در منطقه سونوما در ناپا در ایالت کالیفرنیای شمالی روبرو شده است.


بسیاری از مردم وقتی منظره‌ای زیبا را می‌بینند تنها به تحسین آن می‌پردازند و عده‌ کمی وجود دارند که ایستاده و از این گونه مناظر عکسبرداری کنند اما عکاس سابق مجله نشنال جئوگرافیک با دیدن چمن‌های سبز و آسمان آبی و نور خورشید شفاف و تکه ابرهای موجود در آسمان آنقدر مدهوش شده بود که بلافاصله دوربین خود را به کار بیندازد.
با اینکه چندین سال از انتخاب این تصویر از سوی مهندسان مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه پیش‌فرض ویندوز ایکس‌پی می‌گذرد ااما هنوز این عکاس ۶۹ ساله بر محرمانه بودن مبلغ قرارداد منعقد شده میان او و مایکروسافت پایبند است و البته قیمت آن چندان هم مهم نیست چرا که هنوز گزارش‌ها این تصویر را گران‌قیمت‌ترین تصویر عکاسی شده در جهان می‌دانند.

 



           
جمعه 23 دی 1390برچسب:, :: 18:16
سعيد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.