تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

  Gmail     را دیگر همه می‌شناسند. سرویس پست الکترونیکی شرکت گوگل با فضای بزرگ و امکانات بی‌نظیر و امنیت مثال‌زدنی. شاید باور نکنید اما حتی کسانی که از جیمیل استفاده نمی‌کنند هم به نوعی مدیون جیمیل هستند چون اولین شرکتی بود که سنت ارائه فضای میزبانی با حجم بالا به صورت رایگان به کاربران را بنا نهاد. فضایی که با یک گیگابایت شروع شد و امروز به بیش از هفت گیگابایت رسیده است. این اقدام جیمیل بود که باعث شد شرکتهای رقیب مجبور به دست و دلبازی بیشتر شوند و آنها هم فضای میزبانی را زیاد کنند. نمی‌دانم آن روزها را یادتان هست که Yahoo mail به هر مشترک تنها ۴ مگابایت فضای رایگان می‌داد؟! شاید اگر جیمیل نبود مدیران یاهو هنوز هم به ارائه بیشتر از ۴ مگابایت رضایت نداده بودند!

گذریم! امروز می‌خواهم دو ویژگی جالب آدرسهای پست الکترونیکی جیمیل را معرفی کنم. ویژگی‌هایی که جدید نیست اما شاید شما تا به امروز نمی‌دانستید:



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:45
سعيد

 

بله، محافظت از کپی. این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است.
به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.
اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند.
البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد.


قفل منطقه ای محافظت کپی



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:43
سعيد

آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباه‌هایی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟
 
کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود. 

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, :: 22:33
سعيد

 

لپ تاپ های SENS سامسونگ، جزو لپ تاپ های بسیار باریک و زیبا هستند که امروز در کره عرضه شدند. این لپ تاپ ها در نمایشگاه CES معرفی شده بودند و قیمت آنها در کره معادل 2200$ دلار است. در دامه مشخصات کامل تر SENS سری 9 را مشاهده می کنید.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 18:24
سعيد

 

پیش از آنکه اولترابوک ها در بازار شروع به گرد و خاک بکنند. لپ تاپ سری 9 سامسونگ در بازار بودند و تقریبا تمام مشخصات یک اولترابوک عالی را به همراه داشتند. البته با یک قیمت بسیار بالا.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 18:20
سعيد

 طراحی و تولید لپ تاپ ها تحولی عظیم در عرصه کامپیوتر به حساب می آمد، اکنون می توان نظاره گر نصل جدید کامپیوترهای قابل حمل باشیم. رولتاپ نامی است که طراحان برای این کامپیوتر قابل حمل انتخاب کرده اند. توضیحات تکمیلی در بخش ادامه مطلب درج شده است.

رولتاپ جایگزین لپ تاپ

 


ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:31
سعيد

Dell XPS 15z یکی از بهترین لپ تاپ های 15.6 اینچی با سیستم عامل ویندوز می باشد. اگر به دنبال خرید لپ تاپ های باریک هستید و کار با سیستم عاملی غیر از ویندوز برایتان دشوار است بهترین گزینه بعد از MacBook pro (که به تازگی مدل تقویت شده آن با نام تجاری MacBook Air و تکنولوژی intel's Speedy Sandy Bridge شرکت اینتل وارد بازار شده) Dell XPS 15z می باشد. در ادامه مطلب به بررسی تخصصی XPS 15z پرداخته و در انتها نیز فیلمی برای تشخیص بهتر آورده ایم.

Dell-XPS-15z


Dell XPS 15z : ویژگی های اصلی

همانند مدل های مشابه شرکت اپل، XPS 15z نیز با طراحی brushed metal از ظاهری زیبا و در عین حال مستحکم برخوردار بوده و ضخیم ترین قسمت آن تنها 24.6 میلی متر اندازه گیری شده است. کاهش ضخامت کاهش وزن را نیز به دنبال دارد تاجایی که این مدل تنها 2.6کیلو گرم وزن دارد. تا اینجای کار ویژگی های XPS 15z بسیار نزدیک به MacBook pro می باشد. موضوع قابل مقایسه دیگر استفاده از آلیاژ منیزیم در ساخت این لپ تاپ می باشد که با اطمینان می توان گفت از صفحه نمایش ظریف شما به خوبی محافظت می نماید. صفحه کلید آن نیز به گونه ای طراحی شده که هنگام استفاده کارایی شما را افزایش دهد. اما نکته برجسته XPS 15z نسبت به MacBook pro نور پس زمینه آن می باشد که هنگام استفاده از اینترنت و جستجو میان صفحات وب خود را نشان می دهد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:19
سعيد

 آیفون

دو ضربه آهسته
حتی هنگامی که iPhone شما قفل است، می‌توانید به کنترل‌های صوتی از طریق دو بار ضربه زدن آهسته روی دکمه home و زمانی که صفحه قفل ظاهر می‌شود، دسترسی پیدا کنید.
با این کار زمان کمتری صرف می‌کنید تا گوشی‌تان را از حالت قفل خارج کنید، بعد یک برنامه اجرای موسیقی مانندiPod را باز کنید و کنترل صدا و آهنگ را در دست بگیرد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:18
سعيد

 یک هکر ناشناس تصاویر و مستنداتی را منتشر کرده که نشان می دهد موفق به هک کردن سیستم کنترل یک توربین بادی 200 مگاواتی در فلوریدا شده است.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، این هکر موفق شده سیستم کنترلی توربین یاد شده که متعلق به شرکت NextEra Energy Resources می باشد را به طور کامل در اختیار بگیرد. 
این هکر که نام مخفف Bgr R. را برای خود انتخاب کرده در مورد انگیزه اش نوشته است: من برای انتقام گرفتن از اخراج غیرقانونی خودم از شرکت NextEra توربین آنها را هک کردم. شما در این مورد هیچ کاری نمی توانید بکنید چون من برقتان را قطع می کنم. 
وی در مصاحبه ای که از طریق ایمیل انجام شده خود را یک کارمند سابق این شرکت معرفی کرده که موفق به شناسایی یک آسیب پذیری در نرم افزار مدیریت این توربین شده است. این نرم افزار توسط شرکت سیسکو طراحی شده است. 
وی سپس با استفاده از این نقص سیستم های مبتنی بر پلاتفورم مدیریت و کنترل SCADA را هک کرده است و توانسته کنترل کامل توربین ها را در اختیار بگیرد. 
هنوز برای کارشناسان مشخص نیست وی واقعاً موفق به خرابکاری شده یا در این مورد داستان سرایی کرده است. اما بررسی های امنیتی در این زمینه در حال انجام است. 
این توربین در 170 مایلی جنوب شرقی Alberquerque در ایالت نیومکزیکو قرار دارد. این توربین از سال 2003 نصب شده و در حال استفاده است. 

 

 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:16
سعيد

 شرکت کینگستون از هارددیسک خارجی جدیدی رونمایی کرده که به صورت اختصاصی برای iPad ساخته شده و می‌تواند فضای مورد نیاز برای صاحبان این رایانه لوحی را در اختیار آن‌ها بگذارد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این هارددیسک خارجی که Mobi SX نام دارد و در اصل یک سیستم ذخیره‌ساز اطلاعات بی‌سیم محسوب هارددیسک خارجی بی‌سیم برای آی‌پدمی‌شود، سیستم امنیتی WEP را نیز در خود جا داده و این امکان را فراهم می‌کند تا سه کاربر به صورت همزمان اطلاعات خود را به صورت جداگانه در آن ذخیره کنند و هیچ یک از آن‌ها به اطلاعات یکدیگر دسترسی نداشته باشند. 
شرکت کینگستون اعلام کرده است که هارددیسک خارجی Mobi SX را در فصل دوم سال 2011 میلادی در اختیار کاربران جهانی می‌گذارد. 
این هارددیسک شامل سیستم بی‌سیم 802.11a/b/g/n می‌شود و در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی ساخته شده است. 
شرکت کینگستون اعلام کرد که این محصول هم‌اکنون فقط با سیستم‌عامل iOS اپل سازگاری دارد و در آینده مدل‌های دیگر آن سازگار با دیگر سیستم‌های عامل موبایلی عرضه می‌شوند. شرکت کینگستون ظاهر این هارددیسک خارجی را بسیار زیبا طراحی کرده و آن را شبیه به گوشی آیفون ساخته است. 
هارددیسک Mobi SX قادر است به صورت بی‌سیم به رایانه لوحی اپل متصل شود و بر اساس سیستمی موسوم به Kingstone WiFi کلیه خدمات بی‌سیم را در اختیار کاربران بگذارد. 

 

 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:15
سعيد

 مایکروسافت اعلام کرد مجموعه آسیب پذیری هایی که در جریان رقابت هکری Pwn2Own در مرورگر اینترنتی IE8 این شرکت شناسایی شد در نسخه 9 این مرورگر یا IE9 وجود ندارد.

به گزارش فارس نویس به نقل از ای ویک، مدیران اصرار هکرها و انکار مایکروسافت بر سر حفره امنیتی جدیدمایکروسافت می گویند قبلاً این اشکالات را برطرف کرده و IE9 را بدون هیچ گونه آسیب پذیری یا باگ روانه بازار کرده اند. 
در جریان رقابت هکری Pwn2Own که هفته قبل برگذار شد حفره های امنیتی متعددی در نسخه های مختلف فایرفاکس، IE، کروم، سفری و .. شناسایی شد و به عنوان مثال هکرها در عرض 5 ثانیه مروگر سفری اپل را آلوده به کدهای مخرب خود کردند. 
با این حال مایکروسافت اصرار دارد که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکلی در مرورگر تازه اش وجود ندارد و کاربران با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند. 
مایکروسافت از کاربران خود خواسته تا هر چه سریعتر به IE9 مهاجرت کنند. این در حالی است که مرورگر یاد شده تنها با ویندوز 7 سازگار است و لذا اکثریت کاربران ویندوز که از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند، نمی توانند این مرورگر را بر روی رایانه هایشان نصب کنند. 
در جریان رقابت هکری Pwn2Own مرورگرهای کروم و فایرفاکس در مجموع وضعیت امنیتی بهتری نسبت به رقبای خود داشتند. 



           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:14
سعيد

 

تاکنون لپ تاپ های سری بازی را با رنگ و لعاب خاصی با تزئینات مخصوص خود و با بدنه ای سرخ رنگ که جلوه ای از قدرت گرافیکی را در اجرای بهتر بازی هاست را در طراحی آن استفاده می کنند دیده بودیم.ولی این بار ، ایسوس برخلاف سایر سازنده ها نمادی از این الگوی همیشگی را در لپ تاپ جدید خود قرار نداده است.

به گزارش ورد آی تی به نقل از پی سی دی ، در نگاه اول لپ تاپ جدید سری بازی ایسوس به نام G74SX ، به مانند یکی از لپ تاپ های چند سال پیش با ظاهری سنگین وزن می ماند ولی وقتی بدان دقت بیشتری می کنیم ، تازه به قدرت سخت افزاری بی همتای بکار رفته در آن پی می بریم. ایسوس یکی از بهترین امکانات سخت افزاری را برای این مدل از لپ تاپ خود برگزیده است، لپ تاپی که از هر لحاظ از تمامی رقیبان خود سرتر است.یک پردازنده قدرتمند چهار هسته ای از جنس جدیدترین ساختار اینتل Sandy Bridge با معماری Core i7 ، تنها کافی است که به قدرت بی همتای پردازشی این مدل ایسوس پی برد.

استفاده از دو هارد 750گیگابایت با 7200دور در کنار 12گیگ رم با باس 1333قدرت این لپ تاپ را بیش از پیش به رقیبان خود نشان می دهد.

مشخصات سخت افزاری این محصول عبارت است از:


مدل ASUS G74SX-A1 :

۱صفحه نمایش: ۱۷٫۳ LED SuperBright با رزولوشن (۱۹۲۰×۱۰۸۰)

۲پردازنده : پردازنده Intel® Sandy Bridge Quad Core i7-2630QM ( 2.0GHz ) Cache 8 MB

3- حافظه رم: رم DDR3 12GB با BUS 1333 MHz

4- گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 560M 3GB GDDR5

5- هارد1,5 TB = با دو هارد 750 GB

6- درایور: Blu-Ray DVD Combo Drive

۷دوربیندوربین 2 مگاپیکسل با قابلیت HD

۸اندازه۱۲٫۸″ (W) 16.5″ (H) 2,4″ (D)

9- وزن: 4200 گرم

۱۰امکانات جانبی: Lan, WiFi , HDMI , eSATA , USB 3.0 ، 8 Cell Primary Battery, Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit OS

۱۱قیمت1745 دلار

از طرفی برای جلوه دادن سری بازی ، ایسوس از نمونه گرافیک انویدیایی ، مدل GTX 560M با 3 گیگ استفاده کرده است که جدول ذیل نمونه ای از تفاوت جدیدترین انویدیایی را با مدل های قبلی نشان می دهد:

ایسوس از لحاظ امکانات جانبی هم سنگ تمام گذاشته و با قرار دادن:

1 عدد موس مخصوص بازی (طراحی شده توسط خود ایسوس)

یک عدد باتری 8 Cell با 5200 mAh

سیستم صوتی پرقدرت با داشتن یک ساب ووفر مرکزی

3 عدد USB 2.0 و 1 عدد USB 3.0 و 1 عدد پورت HDMI و 1 عدد پورت VGA

بلوتوث ورژن 2,1

و چندین قابلیت دیگر از سوی ایسوس در این لپ تاپ منحصر به فرد خواب رقیبان دیرینه را پریشان نموده است. شاید قیمت این محصول گران بنظر بیاید ولی آنچه در این لپ تاپ دیدیم بهترین امکاناتی بود که تا به حال در هیچ یک از لپ تاپ های موجود سراغ نداشتیم.

ایسوس امیدوار است در این بازار نوسانی لپ تاپ که تحت تاثیر تبلت ها قرار گرفته اند جایگاه از دست رفته خود دوباره پس بگیرد و با این مدل و این قیمت این جایگاه دور از دسترس نخواهد بود.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:8
سعيد

 

 

دنیای رایانه هر روزه شاهد تجربیات ، خلاقیت ها و پیشرفتهای جدیدی است ، گزارش سرویس فناوری بانکی در مورد جدیدترین لپ تاپ های دنیا را با هم می خوانیم:

لپ تاپ یک میلیون دلاری1-


این نخستین لپ تاپ یک میلیون دلاری است که در شرکت انگلیسی طراحی شده و در حال طی مراحل تولید است.
جزییات زیادی در مورد این لپ تاپ منتشر نشده است اما سازندگان آن ، وجود سیستم ویژه ای در مانیتور به منظور فوق العاده کردن کیفیت عکس و فیلم ، ضد ضربه بودن و 128 گیگابایت حافظه را از ویژگی های منحصر به فرد آن می دانند.
وجود یک الماس رنگی بسیار کمیاب ، ضریب ایمنی این لپ تاپ را به شدت افزایش داده است.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:5
سعيد

 

اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‌تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‌تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‌دهد می‌تواند در صورت عکس‌العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‌کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.

 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 1:43
سعيد



یک لپ‌تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می‌تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه‌های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ‌تاپ ها انصافاً یک سخت‌افزار گران قیمت محسوب می‌شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 1:41
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.